J
I
K
A
B
يكشنبه 5 بهمن 1399 00:10:46

9 تير 1395 17:17:33
نقش رسانه ها در گفتمان سازي براي توسعه اقتصادي كردستان بي بديل است

در بعضي از نقاط دور افتاده كه بروز و ظهور دستگاههاي رسمي كمتر است اين رسانه است كه با اين هموطنان ارتباط برقرار مي كند و همبستگي و تعامل ملت و نظام را تحكيم مي بخشد و سياست هاي مختلف كشور از جمله توسعه اقتصادي را ترويج مي كند.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان؛ بهرام نصراللهي زاده صبح سه شنبه در نشست هم انديشي مسئولان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان با مدير كل، معاونين و مديران صدا و سيماي مركز كردستان پيرامون موضوع اقتصاد مقاومتي با اشاره به اينكه فرهنگ سازي و گفتمان سازي بخش مهمي از اقتصاد مقاومتي است، گفت: در واقع اقتصاد مقاومتي بر عكس نظر برخي تحليلگران به معني اقتصاد رياضتي و جنگي نيست بلكه به معني مقاوم سازي و پويا كردن اقتصاد است.

وي افزود : نظام برنامه ريزي زماني موفق مي شود كه از نزديك واقعيت ها را لمس و تحليل و سپس با تعامل مثبت و مفيد و سازنده در مسير تحقق انتظارات همت كنيم.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان با اشاره  به نقش بي بديل صدا و سيما و ديگر رسانه ها در موضوع گفتمان سازي براي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي گفت: در بعضي از نقاط دور افتاده كه بروز و ظهور دستگاههاي رسمي كمتر است اين رسانه است كه با اين هموطنان ارتباط برقرار مي كند و همبستگي و تعامل ملت و نظام را تحكيم مي بخشد و سياست هاي مختلف كشور از جمله توسعه اقتصادي را ترويج مي كند.

بهرام نصراللهي زاده ارتباط فكري و فرهنگي و نگرش مديران و مسئولان اجرايي با مردم را بسيار مهم و كليدي دانست و تاكيد كرد: يكي از راه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي مشاركت بيشتر مردم، خروج از اقتصاد دولتي و مردمي كردن اقتصاد است.

وي تصريح كرد: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي ما در استان كردستان بر آن هستيم تا پروژه هاي نيمه تمام دولتي را به بخش خصوصي واگذار كنيم و در اين موضوع از حضور سرمايه گذاران و بخش خصوصي استقبال كنيم.

نصراللهي زاده افزود: مقام معظم رهبري به صورت كاملاً هوشمندانه سال 95 را سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري كرده اند بنابراين در مسير متحول كردن اقتصاد كردستان بايد بدور از هرگونه شعارزدگي بصورت كاملاً عملياتي و برنامه محور حركت كنيم.

 

تحكيم پايه هاي اقتصاد كردستان به تلاش همه بخش ها نياز دارد

 

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان با اشاره به ضرورت تلاش همه ي بخش ها براي تحكيم پايه هاي اقتصاد كردستان گفت: در سطح بين الملل همه ي كشورها بدنبال منافع خود بوده بنابراين ما نيز بايد در حوزه اقتصادي همچون حوزه هاي ديگر خود بنيان و مقاوم عمل كنيم و اقتصاد را از التهاب و ضربه پذيري نجات دهيم.

وي با تأكيد بر اينكه وظيفه ي رسانه ها در موضوع فرهنگ سازي و گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي بسيار خطير است،گفت: طراحي الگوي صحيح رسانه اي و تشويق مردم به رفتارهاي صحيح اقتصادي زمينه ي اجراي هر چه بهتر اين سياست ها را فراهم مي كند.

بهرام نصراللهي زاده با اشاره به تشكيل ستاد استاني اقتصاد مقاومتي و برنامه ريزي براي تدوين برش استاني برنامه هاي اين ستاد، افزود: درستاد بدنبال شناسايي ظرفيت هاي استان هستيم و همه پتانسيل هايي را كه در توسعه استان كردستان و رشد و بالندگي اقتصاد استان  نقش داشته باشند، احصا و براي اجراي آن ها تلاش مي كنيم .

نصراللهي زاده با بيان اينكه فقط در مدتي كه از سال 95 گذشته است موفقيت هايي را در استان در حوزه اقتصاد مقاومتي شاهد بوده ايم، گفت: اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند.

وي از تلاش براي برند سازي محصولات برتر استان همچون توت فرنگي و عسل گفت و افزود: از وجود روحيه كار و خلاقيت در ميان مردم بايد استقبال كنيم، زيرا توسعه فقط با مشاركت مردم اتفاق ميافتد.


Powered by Tetis PORTAL